Bilgi İşlem Şefliği olarak yazılımsal ve donanımsal sorunlara çözüm üretmekteyiz. UYAP yazılımsal sorunları, Donanım sorunları, Web sitesi, Dizüstü ve Masaüstü cihazların teknik ve yazılımsal sorunları, envanter takibi ile parça sorununda garanti kapsamındaki ürünlerin gönderilmesi ve takibi, yeni cihazların temini ve kurulumu, cihazların etki alanına alınması ve ilgili yazılımsal ayarların yapılması gibi birçok alanda görevlerimiz bulunmaktadır.
- E-İmza ile Sorunlar:
- USB Token Cihazının ışığı yanmıyor: Farklı bir bilgisayarda çalıştığından emin olduğunuz bir USB portuna cihazı takınız. Masaüstündeki AKIS Kart İzleme Aracı programında kartınıza ait bilgileri görmeniz gerekmektedir. Göremiyorsanız sim kartınızın cihaza tam olarak yerleştiğinden emin olunuz. Bütün bunlara rağmen herhangi bir tepki yoksa cihazınızı yenilemeniz gerekmektedir. Vezneye giderek "Token Cihazı" adı altında T.C. Kimlik numaranızı söyleyerek söz konusu ücreti yatırınız. Makbuz karşılığında Şefliğimizden yeni cihazınızı temin edebilirsiniz.
- "Sertifika Bozuk Üretilmiş" hatası: E-imzanızın süresi dolmuş demektir. Süresinde e-imza ile başvuru yapmadığınız için ıslak imza ile başvuru yapmanız gerekmektedir. Başvuru için lütfen Şefliğimize cep telefonunuz ile birlikte başvurunuz.
- E-imza Şifresi Bloke Oldu: Cep telefonunuz ile birlikte Şefliğimize başvurunuz. Kullanmış olduğunuz e-imzayı aldığınız tarihten sonra telefon numarası veya operatörünü değiştirmişseniz 444 5 576 numarasını arayarak güncelleme yapmanız gerekmektedir. Güncelleme sonrası Şefliğimize başvurabilirsiniz.
- E-imzayı kaybettim: E-imzanız kaybolursa veya çalınırsa Şefliğimize başvurarak kayıp çalıntı başvurusunda bulunabilirsiniz.
- Yazıcı & Tarayıcı Sorunları ve Cihaz Talepleri:
- Toneriniz bittiyse...: Her toner Şefliğimizce karşılanmamaktadır. Yazıcınızın markası Lexmark MS810/MS710 veya Samsung M4020ND ise İdari İşler Müdürlüğü'nden talep edilmektedir.
- Görüntüleme Ünitesi (DRUM) bittiyse...: Tonerinizin altındaki parçadır. Bu parçanın bittiğine dair uyarı alıyorsanız Şefliğimizle iletişime geçiniz.
- Çıktıklarımın sağ tarafında dikey şekilde lekeler görülmekte: Bu hatanın tespiti için Toner ve Görüntüleme Ünitesini çıkartıp takınız. Aynı sorun devam ediyorsa Şefliğimiz ile iletişime geçiniz.
- Tarayıcı kağıt çekmiyor: Öncelikle tarayıcı içerisine kağıt parçası, ataç, iğne veya farklı bir cisim olup olmadığını kontrol ediniz. Buna rağmen kağıdı hiç çekmiyor ise Şefliğimizle iletişime geçiniz.
- Yazıcı / Tarayıcı / Bilgisayar ve Yan Donanım Talebi: Cihazlar Bakanlığımızca toplu bir şekilde geldiğinden taleplerinizi bu sınırlar kapsamında karşılayabilmekteyiz. Yazıcı ve tarayıcılarınızı bulunduğunuz odada en uygun yere konumlayarak en fazla kişinin en rahat biçimde kullanmasını sağlayacak şekilde bir planlama yapmalısınız. Klavye ve mouse ile ilgili elimizdeki daha önce kullanılmış ve envanterde kayıtlı olan donanımları Şefliğimizden temin edebilirsiniz. Kullanmış olduğunuz yan donanımı getirerek Şefliğimize yazışmaya gerek olmaksızın farklı bir donanım ile değiştirmek kaydı ile temin edebilirsiniz.
- Bilgi İşlem Müdürlüğünün yayınlamış olduğu genelgeler kapsamında, envanter kaydına uyularak bilgisayar ve diğer cihazların temini ve dağıtımı yapılmakla; bu konudaki son karar merciinin Bakanlığımızın ilgili Müdürlüğü olduğunu hatırlatırız.
- UYAP İçerisindeki Sorunlar ve Düzeltme Talepleri ile ilgili:
- Şefliğimizdeki birimlerimizden biri olan UYAP Uzman Kullanıcılarımız destek vermektedir.
- VPN Sorunları ile ilgili:
- Daha önce VPN sistemini kullanmadıysanız "VPN Kullanma Talimatı" yazısını indiriniz. Açıklamaları detaylıca okuyunuz.
- Login Failed Hatası: Bilgisayar açılış şifrenizin süresi dolmuştur. Bu şifrenizi ADALET ağına bağlı bir bilgisayardan (Adliye veya Farklı bir Bakanlık Birimindeki Bilgisayar) portal.uyap.gov.tr adresine girerek "sifre.uyap.gov.tr" sitesi üzerinden şifrenizi almanız gerekmektedir. Eğer Adliye dışındaysanız ve bu işlemi yapma imkanınız yoksa "Parola Talep Formu" belgesini doldurunuz ve ilgili yere Fax çekiniz. Fax çektikten yarım saat sonra 0312 293 21 00 telefon numarasını arayınız ve şifrenizi not ediniz. Bu şekilde yeni şifre almanıza rağmen aynı hatayı alıyorsanız Şefliğimize ulaşınız.